sobota 19. prosince 2015

Jak to vlastně začalo

S vegetariánstvím jsem začala, když mi bylo 14 let, dodnes si pamatuji ten den...

Předtím mě vlastně nikdy nenapadlo přemýšlet nad tím, co jím. Jedl to doma každý, tak proč ne já (obzvlášť, když mi to chutná). Jednoho krásného podzimního dne jsme se vydali s rodiči do ZOO, kde na mě čekalo překvapení - výlov rybníka, prodej ryb. Tehdy jsem poprvé spatřila ta bezmocná těla, která sebou mrskají na souši, viděla ty vyděšené oči. Domů jsem odcházela znechucená.

Na večeři jsme měli řízky, vzala jsem si jen brambory a řekla, že nemám chuť. Od té doby jsem se považovala za vegetariánku a začala tento názor šířit. Velmi agresivně a taky velmi hloupě. Začala jsem lidi přesvědčovat, začala jsem na ně útočit. Naštěstí jsem si velmi brzo uvědomila, že jsem donedávna nebyla jiná a došlo mi, že tudy cesta nevede.
Začala jsem tedy studovat, abych mohla odpovídat na útočné dotazy pomocí faktů, abych mohla vysvětlovat. Ponořila jsem se do toho a čím víc jsem věděla, tím víc potravin jsem vynechávala z jídelníčku. Pak jsem našla Garyho a bylo vymalováno, jsem veganka.

Od té doby jsem začala vyhledávat další vegany a byla ohromena tím, jak velká komunita už otevřela oči, kolik stránek se specializuje na veganství a kolik lidí se v nich nachází. Mou nejoblíbenější je RAW FOOD CZ & SK, kde jsem si taky našla nejvíce přátel. Nejdříve jsem jen pozorně sledovala, pak jsem se opět ponořila do studia a velmi rychle vědomostně rostla, začala jsem lidem radit, odpovídat na dotazy, pomáhat a neskutečně mě to naplňovalo a bavilo. Někteří už mě poznávali a obraceli se s dotazem výhradně na mě, byla jsem na sebe pyšná a rozhodla se, že v tom chci pokračovat naplno.
Proto taky vznikla tato stránka, která v začátcích pomohla už nejednomu nováčkovi. S úžasem sleduji, kolik lidí kolem mne se stává vegetariány a vegany, kolik lidí jsem inspirovala, má to smysl.

Žádné komentáře:

Okomentovat